2007-02-25

Lazac koktélparadicsomos tésztával



Nem nagyon szeretem, mikor a tésztát köretnek adják húshoz, halhoz. Egyrészt mert rögtön jön a kérdés: hogyan egyem? Minden húsfalat levágása és elrágása után tegyem le a kést, vegyem át jobb kezembe a villát és csavarjak egy tésztát, egyem meg, majd vissza az egész. Mindezt egy étkezés alatt 20-szor? Másrészt egy kicsit szubjektívabb ok: a tészta az tészta nem kell ahhoz semmi más.
Ma mégis ez volt a vacsora, az oka, hogy kevés volt a hal és a férjem csúnyán nézett, hogy ezt kell enni paradicsommal? Ezért lett tészta is. Amúgy nagyon finom volt, a kép is tetszik, hát itt a helye.


Hozzávalók: 20 dkg lazacfilé, só, bors, vaj, 10 szem koktélparadicsom, 2 dl paradicsomszósz, bazsalikom, tészta, olivaolaj, fokhagyma

A lazacot sóztam borsoztam, és mikor már a tészta elkészült vajban sütöttem oldalanként 2-3 percig. Mostanában jöttem rá, hogy a lazac sokkal jobban szeret vajban fürdeni, mint olajban.
Aki még nem próbálta tegyen eg kísérletet!
A tésztát kifőzöm. Nem, nem öblítem le hideg vízzel, a rízst se szoktuk tálalás előtt lemosni. Oliván pár pillanatig pirítom a fokhagymát, ráöntöm a 2 dl paradicsomszószt, besűrítem, majd belerakom a félbevágott paradicsomokat és nagy lángon megfonnyasztom őket. Jöhet bele egy rakás bazsalikom és a tésztával összekeverem.

2 megjegyzés:

Rossamela írta...

Csodálkoztam is, hogy itt, a "dogmatikusan olasz" blogban együtt a tészta a hallal-hússal...

Az a bizonyos paradicsomos spaghetti szósza is hasonlóan készül (csak a koktélparadicsom nélkül)? Nálam igen. És egyetértek: nélküle nem élet az élet.

Dolce Vita írta...

Igen igazad van, komoly gondolkodást okozott, hogy feltegyem-e a kaját.
Hasonlóan készül, de abban nincs fokhagyma, csak vöröshagyma.
Lassan véget ér a szénhidrátmenetes életem, jönnek a tészták, végre.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin