2008-03-03

Gyors, sós torta, bármilyen alkalomra

A levelestésztából készült sós torták nekem annyira beváltak, hogy mindenkinek csak igen jó szívvel tudom őket ajánlani. Számtalan feltét kerülhet rá, annak függvényében, hogy éppen mit rejt a hűtő és a kamra, az elkészítéséhez pedig 20 percnél nincs nagyon több időre szükség. Ideális ha hirtelen vendégek toppannak be.
Ez a mostani verzió kis tortaformákban sült, így irtó helyes, egyszmélyes adagok készültek. (inkább kettőt evett mindenki). Kecskesajt, koktélparadicsom és kakukkfű került rá.
Más, sós tortareceptek nálam: lilahagymás, póréhagymás-sütőtökös, körtés-juhsajtos, snidlinges-diós.


Hozzávalók: 50 dkg levelestészta, 20 dkg félkemény kecskesajt, 25 dkg koktélparadicsom, só, friss kakukkfű

1. Nyújtsuk ki a tésztát, 4-5 mm vastagra
2. Helyezzük tortaformá(k)ba, majd az alját fedjük be szeletelt kecskesajttal
3. Végül tegyük rá a negyedelt koktélparadicsomot (én kiszedtem a magját, de igazán ez nem szükséges)
4. Sózzuk, tépkedjünk rá friss kakukkfüvet és 180-200 fokra előmelegített sütőben 20-25 percig süssük. Hidegen és melegen is ehetjük.

8 megjegyzés:

Fűszeres Eszter írta...

:-)
Szinte ugyanez volt nálunk a reggeli tegnap. Holnap posztolom.
Valóban rá lehet kapni.

Névtelen írta...

:-)
Nálunk meg múlt héten valamikor a vacsora... csak kecskekrémsajttal.

Névtelen írta...

A formákat ki kell kenni valamivel?

Dolce Vita írta...

én levelestészta alá sose kennek semmit, van abban bőven zsiradék

Névtelen írta...

Köszi, dolcevita! :)

Névtelen írta...

Szia,
Ma megcsináltam ezt a délutáni nasit :) Fantasztikus. A Tegnap pedig vacsora vendégek voltak nálunk, és megpróbálkoztam a kecskesajttal töltött póráhagymás stb. tésztával. Nagyon finom lett, de már biztos, hogy beszerzek egy tésztanyújtót... strapás volt olyan vékonyra nyújtani. Köszi a recepteket. Ezeket te találod ki, vagy valaki súg neked ? :)
Jó hétvégét.
Vera

Dolce Vita írta...

Vera!

Örülök, hogy ízlett mindkét étel. A receptek nagy része, olyan étel, amit Olaszországban ettem, de van köztük persze olyan is amit újságban /könyvben (általában külföldi) láttam, és persze sok olyan, amit ezekből én kombinálok ki. Amúgy ritka, hogy egy receptet (hacsak nem vmi régi autentikus recept) egy-az egybe elkészítek, sokszor befolyásol az, hogy épp mi van itthon, vagy vmi nem tetszik benne, akkor elhagyom stb. stb. SOk száz recept él a fejemben, ezek a legváratlanabb pillanatban jönnek elő, ha ránézek egy alapanyagra.
Ezt a tortát pl a hűtő tartalma inspirálta, a kecskesajtos töltött tésztát egy nagyon régi olasz tésztás könyvemben láttam évekkel ezelőtt, azóta főzöm (a könyvet sajnos kölcsönadtam, de soha nem került vissza : (((

Névtelen írta...

Hát akárhogyis, gratulálok :) és csak így tovább.
ui: én is várom azt az októbert amit emlegettél :)
Vera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin