2008-05-09

Sütőben sült tészta

Klasszikus pasta al forno-ként talán a szicíliai változat a legismertebb. Ez a fogás hús nélkül sok-sok padlizsánnal készül. A felszeletelt, majd sóban áztatott padlizsánt (40 dkg tésztához 1 kg padlizsánt számolva), olajban krémesre kell sütni, majd hozzáadni 800 gr paradicsomból főzött szószhoz. Mindezt keverjük el al dentére főtt tésztával, rétegesen rakjuk egy tepsibe, a rétegek közé szórjunk parmezánt vagy pecorinót, a tetejét mozzarellával fedjük. Ezt az ételt eredetileg parázzsal betakart terrakotta edényben sütötték. Mára marad a villany vagy gázsütő, a szerencséseknek persze ott van a fatüzelésű kemence.
A sütőben sült tészta egyik előnye, hogy ha például vendégeknek készítjük, nem kell a társaságot otthagyni a tésztafőzés idejére, hiszen ezt az ételt előre is elkészíthetjük, fogyasztás előtt pedig csak össze kell sütni. Rövid, lukacsos tésztát válasszunk hozzá, pl.: mezze penne, mezze maniche rigate.
Én most egy laktatóbb, húsos, zöldséges verziót készítettem, praktikus, mert sokkal hamarabb elkészül, mint egy klasszikus lasagna, vagy cannelloni.

Hozzávalók 6 főre: 500 gr darált marhahús, 500 gr tészta, 500 gr cukkíni, 800 gr konzerv paradicsom, 250 gr mozzarella, 100 gr parmezán, fokhagyma, zeller, bazsalikom, olívaolaj, só, bors

1. A darált húst pirítsuk meg olívaolajban, adjunk hozzá fokhagymát, sózzuk, borsozzuk, majd öntsük fel a paradicsomlével, főzzük a szószt kb. 1,5 óráig, a végén adjunk hozzá sok friss bazsalikomot
2. A hosszában félbevágott majd felkarikázott cukkínit pirítsuk meg olívaolajban, ehhez is adjunk fokhagymát, sózzuk meg
3. Lobogó sós vízben főzzük al dentére a tésztát
4. Keverjük el a tésztát a szósszal, majd tegyünk belőle egy réteget egy hőálló tál aljára, tegyük rá a sült cukkíni 1/3-át, és a parmezán felét, lereszelve. Készítsünk még 2 ilyen réteget, de a tetejére már nem parmezán, hanem mozzarella kerüljön
5. Fedjük le fóliával, majd 250 fokos sütőben 15-20 perc alatt süssük össze. Utolsó 5 percre vegyük le a fóliát

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mi lett a zellerrel?

Névtelen írta...

Kedves Dolce Vita!

Nagyon örülök, hogy rátaláltam a honlapodra, már egy ideje olvasgatom, ezért gondoltam úgy, hogy felfedem kilétemet.
Nem vagyok nagy szakács, talán még kicsi sem, nekem még gondot okoznak az egyszerű dolgok is, de miután elkészítettem pár receptedet, és minden elfogyott, kezdett megnőni az önbizalmam, és örömömet lelem a sütemények elkészítésében.
Valahogy sokkal egyszerűbben írod le a recepteket, vagy csak nekem érthetőbb nem tudom, de odáig jutottam, hogy a szombati névnapi bulira ezt a pastát fogom elkészíteni.
Egyébként is az olasz ételek nálam első helyen állnak, talán olasz származásom miatt, talán a nem túlbonyolított, mégis ízletes, nem túl flancos, mégis részletekben gazdag ételek okán.
További sok sikert kívánok és várom az újabb étel-költeményeket!
Zita

Névtelen írta...

Én is erősen gondolkodom rajta hogy megsüssem, mert valami istenien néz ki..

Csak én is kíváncsi lennék, hogy a zeller hova lett :) illetve arra is hogy hogy a konzerv paradicsom jelen esetben mit takar, mutti polpát vagy pelatit? Mert az elkészítésben az szerepel hogy "öntsük fel a paradicsomlével". Vagy a hosszú főzés miatt lehetne passatat is használni?

Dolce Vita írta...

Bocs, kimaradt, a zeller természetesen a szószba került, még a legelején, miután a paradicsomszósz rákerült a húsra. Ez most házi eltett paradicsomból készült. Muttiból a hosszú főzés miatt talán a pelati jobb, a polpa lehet, hogy kicsit sűrű hozzá. Amúgy hazai lehetőségek terén én is 100% mutti párti vagyok

Zita!
Köszi, örülök, hogy kedvet és önbizalmat kaptál a főzéshez. : ))))

Névtelen írta...

szia!

Kipróbáltam a receptet, persze voltak változtatások, d enagyon jó lett. Én kevesebb darált húst tettem bele-mert csak 25 dkg volt...
Nem ebből a tésztából csináltam-hanem Barilla minifarfalle-mert csak az volt otthon.:))
Ja,és tettem bele füstölt angol szalonnából éppen, hogy csak keveset. Lehet ezzel elrontottam a gasztroélményt, de jelentem a többit őpontúgy csináktam, ahogy írtad. Nekem ízlett....másoknak meg már nem is jutott :)))

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin