2009-10-01

A belül folyékony csokifelfújt

Az umbriai beszámoló készül, készül, csak sok fotót kell átválogatnom. Addig is itt van az egyik kedvenc desszertem. Évekig ez volt az első számú desszert, amelyet a vendégeimnek készítettem. Nagyon ízlik mindenkinek, az elkészítése pedig gyors és egyszerű. Nagyon jó recept arra az esetre, ha 15 percen belül valami finomat kell prezentálni. Étcsokoládét mindig tartok itthon, vaj, tojás is állandóan van a hűtőben, más nem is nagyon kell hozzá.
Vanília, menta vagy narancsfagylalt illik hozzá, de megteszi egy kis narancslekvár is.
(A recept a havi Nők Lapja konyhában jelent meg, másik 8, 30 percen belül elkészíthető fogás receptjével együtt)

Hozzávalók: 20 dkg étcsokoládé (minimum 60%-os), 10 dkg vaj, 5 dkg cukor, 4 tojás, 1 evőkanál liszt, 2 evőkanál kakaópor, vaj és liszt a formák kikenéséhez

1. melegítsük elő a sütőt 250 fokon
2. Olvasszuk fel a vajat a darabokra tört csokoládéval együtt3
3. Keverjük hozzá az enyhén felvert tojásokat, a cukrot, a lisztet és a kakaóport
4. Vajazzunk ki 6 db szuffléformát (muffinformát) öntsük a krémet a formák háromnegyedéig. 5. Tegyük a forró sütőbe, amint látjuk, hogy kezd emelkedni, szilárdulni a teteje (kb. 5-7 perc), vegyük is ki gyorsan, így marad folyós a belseje

34 megjegyzés:

Anita írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Névtelen írta...

Szia!
Csak azt szeretném megkérdezni, hogy nem sok e az a 250 fok. Más recepteknél is gyakran írsz ennyire forró sütőt. Nekem úgy tűnik, ez már szinte kemence forróságnak tűnik, pillanatok alatt könnyen megéghet bármi ezen a hőfokon szerintem. Meg aztán sok sütőn (az enyémen is) a max. hőfok a 220.
Lehet kéne szereznem egy hőmérőt, hogy mennyi a sütőben a valóságos hőfok, ha maximumra teszem.
Amúgy írtó guszta a süti, feltétlenül ki fogom próbálni. És gondolom langyosan a legfinomabb.
Bungics

Névtelen írta...

Tényleg jól néz ki. Hol lehet ilyen formákat kapni?

Anzsi írta...

megcsináltam!!! isteni volt!!!! köszönöm!! :)

Dolce Vita írta...

Bungics!

A 250 nálam a maximum, hogy ez valóban mennyi azt nem tudom, a házi sütők nem pontosak. Ha ennél még magasabb hőfok kell, akkor a légkeverést is bekapcsolom. Egy jól felfűthető kemence ennél sokkal melegebb, azért is sül meg benne 3-4 perc alatt egy pizza és azért lesz összehasonlíthatatlanul más az íze : (( mindezt szomorúan mondom, míg nincs kemencém. Könnyen lehet, hogy a Te 220 fokod hasonló az én maximumomhoz.

ezt a formát a budaörsi outletben vettem, régebben volt ott egy konyhai üzlet (nem tudom, működik-e még)

Anzsi!
én is imádom, évekig vezető süti volt nálunk

Zizi írta...

Szia!
Mit ronthattam el, mert az enyém katasztrófális lett... :( A tojásfehérjét fel kell verni külön habbá? Egyébként az egész tiszta vajas lett, nem emelkedett fel és csak a vaj sistergett a tetején sülés közben. Enni azért tudtunk belőle, de a felét kidobtuk. :(
Általában elsőre szokott sikerülni minden új recept, ez viszont most kudarc volt, viszont tanultam belőle vagy tanulok, ha megmondod mit ronthattam el! :)
Üdv,
Zizi

Dolce Vita írta...

Zizi!

Nem kell felverni külön, az egészet csak jó alaposan össze kell keverni. nem voltak nagyon kicsik azok a tojások? nem tudok másra gondolni, a többi mozzanat annyira szimpla

Zizi írta...

Kriszta,
az olvasztáskor (vaj + csoki) eléggé felmelegedett a krém, aminek nem vártam meg a teljes kihűlését. Amikor beleöntöttem a tojásokat teljesen megváltozott a krém állaga és besűrűsödött. Furcsáltam is egy kicsit, de tudom, hogy a tojás "összeugorhat" ilyen esetben. Lehet, hogy ez volt a baj? Már nem emlékszem a tojások méretére, az biztos, hogy nem voltak óriásiak.
Zizi

Dolce Vita írta...

Zizi!

ez akár lehet az oka, a tojást max a langyos krémhez keverem, de nem meleghez. Igazán nem is melegítem nagyon fel a vajat és a csokit, épp, hogy elolvadjanak.
Javítom a receptben, igaz, itt nem írtam le külön, hogy hidegen keverjük hozzá.
azért próbáld ki még 1x, talán nem lesz újra rántotta : )))

Zizi írta...

Kriszta!
Köszi! Mostmár biztosra veszem, hogy ez lehetett a gond! Nem vallom kezdőnek magam a konyhában, de ezek szerint nem voltam jelen a tojások beleöntésénél, vagyis nem figyeltem eléggé. Nagyon fincsinek tűnik a kép alapján, szóval adok még neki egy esélyt! :)
Üdv,
Zizi

szepyke írta...

Hát, kész vagyok. Imádom! Magam nevében köszönöm ezt a receptet!

Borbély Anita írta...

Szia!

Sajnos elrontottam. Tovább hagytam bent a sütőben. Kivettem, akkor jónak tűnt. Sírt a gyerek, szoptatás, mire visszaértem összeesett és megszilárdult a belseje. Az íze finom volt. Még próbálkozom. Miért esett össze szerinted?

Dolce Vita írta...

Anika!

Erre sokan keresik a választ : ) a felfújt sajátságos: megnő majd összeesik. Amelyik rosszul sikerü, az azonnal mínuszos lesz, ahogy kiveszed a sütőből, a jó megvárja míg kikerül az asztalra és megkezdik, csak ez után lapul le : ))
Állásban tovább szilárdul az biztos. HA többet készítek és nem fogy el, reggelre megszilárdul, de sztem így is finom tényleg

Marjan írta...

De jól néz ki, feltétlenül ki fogom próbálni!!

Liloocska írta...

isteni lett. mostanában csoki addikcióm van, de egy egész nem is fért be :) lehet az azt megelőző menütől... de még másnap is élmány volt!!!

Dolce Vita írta...

Liloocska!

én s szeretem másnap, reggel kávéhoz

Névtelen írta...

Szia, ha nincsenek kis muffin formáim, egy közepes méretű hőálló kerámiatálban is süthetem, vagy akkor nagyon szétfolyik, mikor ki akarom szedni..
Köszi!

Orsi

Dolce Vita írta...

Orsi!


sütheted, de az biztos, hogy egyéni sütési időt igényel, ki kell tapasztalni. biztos, hogy többet kell valamivel, mint a külön formákban

Unknown írta...

Szia, megcsináltam hétvégén 2x is, nagyon finom lett, de sajnos nem folyt a csoki a belsejében, pedig max 5 percig volt benn jól előmelegített sütőben max hőfokon,mit csinálhattam rosszul?

Dolce Vita írta...

Orsolya!

Alacsonyabb hőfok akkor, mert 5 percnél korábban meg nem jó kivenni, lehet, hogy nem is jön fel!
minden sütő máshogy süt, lehet, hogy az enyém valóban sosem éri el a 250 fokot

Bonnie írta...

Nagyon finoooom!!!!! Most eszem, hát egy orgazmussal simán felér! :)))Elöntötte a csoki az agyamat, ahogy egy barátnőm mondaná... :)))

Dolce Vita írta...

: ))) Akkor eltaláltad a megfelelő sütési fokot!

Unknown írta...

Szia!
Sikerült megsütnöm, és isteni lett!!! Köszönöm a receptet! Még azt szeretném kérdezni, hogy hány centiméter átmérőjű a formád, mert nekem 9 cm-es, és négy lett belőle. Ha kisebb, akkor meg tudnád mondani, hogy hol vetted?
Köszi!

Dolce Vita írta...

Fruzsina!

7 cm-s az enyém. Még ezer éve vettem a budaörsi outletben, volt ott eg konyhai outlet bolt, már sajnos régen megszűnt

Unknown írta...

Szia!
Esetleg a Dolcevita konyha webshop-ban lehet majd ekkora formát venni? Egyébként gratulálok hozzá!!!

Dolce Vita írta...

megnézem, van-e ekkora

maggomboc írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
maggomboc írta...

Esti mese
Egyszer volt, hol nem volt, volt régen egy olasz étterem, ahol ez a desszert volt a kedvencem. Az étterem is bezárt és az életem is sokat változott, messze költöztem. Tegnap megkívántam ezt a desszertet. Kerestem receptet hozzá, és amikor megláttam a képen, tudtam, végre megtaláltam! Egy aprócska akadályba ütköztem: nem volt itthon csokoládé, amit egyébként mindig tartok eldugva - férj ha megtalálja felfalja :). Itt sajnos(?!) nicsenek hiper-szuperek, amik vasárnap is kínálják a termékeiket. A vasárnap még mindig kicsit "ünnepnap" erre. (Még)nyugodtabb, mint a hétköznapok (szerencsére, mert ez kell is - szerintem. Teljesen bolondokháza van erre, ha a boltok vasárnap is nyitva vannak, mert itt még unikum, és még jobban megőrülnek tőle az emberek, mint Magyarországon).
Szóval a sütemény elkészítése mára maradt.... Babám fürdetése csúszott miatta 5 percet (kicsit reklamált is a csöppség, már fáradt volt), de amikor megkóstolta a férjem, csak legyintett, hogy kibírja :D
Mennyei lett, pont olyan, amilyennek lennie kell!!! Féltem, hogy nem tudom kiborítani a pohárkából, de sikerült, és tudtam úgy szervírozni, ahogy anno abban az étteremben ettem! Ha a héten átjönnek barátnőmék, biztosan elkészítem nekik is! Köszönöm!
Most már e recept ismeretében boldogan élek, amíg meg nem halok...:D

Dolce Vita írta...

ez jó kis szülinapi mese lett : )) örülök, hogy újra rátaláltál!

essie írta...

Tegnap este összedobtam egy gyors desszertet és ezt a receptet választottam. Nagyon szeretjük az étcsokoládét és ez tökéletes volt! Gyorsan elkészült és hibátlan lett :) köszi a receptet!

Gabi írta...

Szia!

Megcsináltam és tökéletesre sikerült! Pont úgy, ahogy a Nagykönyvben azaz a blogodon :-) meg van írva! Hihetetlen sikerélmény, amit csak az íze tudott felülmúlni! :-) És hogy még a formából is ki tudtam borítani...!!

Köszönet érte!
Gabi

Dolce Vita írta...

Gabi!

Örülök! : ))

Névtelen írta...

Szia!

Már sokszor csináltam, mindig isteni lett, igazából csak egy gondom van vele, hogy nekem nem ilyen színű. Neked miért világosabb kívűl? Nekem kívűl is ugyanolyan sötétbarna. Lehet a kakaó miatt? Én holland kakaót használok hozzá. Persze ez az ízén nem változtat. Százszor is köszi ezért a receptért!!! Fruzsi

Dolce Vita írta...

Szia Fruzsi!

Sztem csak a surlófény miatt ilyen világos, hasonló szokott lenni kívül-belül a színe

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin