2010-04-22

Epres polentatorta

Ahogy tegnap említettem ma jön az epres-befürdés. Nem különös a sztori, csak annyi, hogy nagyon rossz epret sikerült vennem. Valljuk be, ez így április közepén nem is olyan meglepő. Minden második árusnál volt már eper a piacon 600-800 Ft között mozgott kilónkénti ára. Abból választottam, amelyik viszonylag eltérő méretű és alakú volt, a tökéletesen azonos méretű és formájú eprek rengeteg csalódás után alapból taszítanak. Ez a választás sem jött be, pocsék volt. Imádom az epret, szerintem 2 kilót is meg tudok enni fél óra alatt, de ez ehetetlen volt így nyersen. A kuka helyett ebben a sütiben végezte. A sütire csak azt tudom mondani, hogy tökéletes, fél óra alatt el is tűnt az egész. Brutálisan finom, próbáljátok ki! Szaftos, hihetetlen jó állaga van.
A recept Sigrid Verbert szakácskönyvéből az Il libro del cavolo-ból van, a könyvet egy kedves bolognai olvasóm küldte nekem Olaszországból. Sigrid málnával készítette a tortát, én a hétvégén eperrel és rebarbarával sütöm újra, ha jön az igazi málna, akkor a málnásat is kipróbálom. A recept mennyiségét feleztem, így egy 1/2 literes formát tölt meg pont. A férjem így jellemezte, mikor meglátta: kicsike. És tényleg, bátran süssétek az eredeti mennyiséget.

Hozzávalók (fél adag): 20 dkg eper, 10 dkg vaj, 10 dkg cukor, 10 dkg kukoricadara, 2 egész tojás, egy evőkanál liszt, 1 citrom héja, fél teáskanál sütőpor* (elhagyható), 1 zacskó vaníliás cukor*

1. A vajat keverjük habosra a cukorral, adjuk hozzá a vaníliás cukrot
2. Keverjük hozzá a tojásokat, a darát és a lisztet
3. A keverjük a tésztába óvatosan a kettévágott epret, szilikonos formában sütöttem, nem vajaztam, liszteztem ki a formát
4. 190 fokos sütőben 40 percig süssük. Várjuk meg míg kihűl.

* Az expressz élet című bejegyzésnél hívta fel figyelmemet Mária a DM-es, bio sütőporra, megnéztem én még ajánlom az élesztőjüket és a vaníliás cukrukat is. Az élesztő csak élesztőből áll, nincs emulgeáló anyag benne, a cukor pedig nem aromával ízesített.

27 megjegyzés:

Bisztrókonyha írta...

Nagyon termékeny hét! Még sok ilyet!!

Vera írta...

Ezt is csinálhatom a fehér polentából, vagy előírás a sárga?

Unknown írta...

A vajat már a keverötálba tettem, most csak az a kérdés, hogy mennyi cukor kell hozzá? :o)

Romana írta...

A dm-es élesztő valóban kiváló, talán már hajlok afelé, hogy sokszor szebben megkel a tészta evvel az élesztővel, mint a hagyományossal.Ennek mindig ugyanolyan a minősége, nem ért még sosem meglepetés, viszont hagyományos élesztővel néha mellé lehet nyúlni, főleg ha a boltban ép nincs az a fajta, amit használok.

Milyen szép a kis terítő :D jaj és szeretem az ilyen egyszerü, pofás kis desszerteket.

Unknown írta...

15 deka cukrot raktam az egész adagra, így kellemesen édesnek tünik a nyers tészta

Romana írta...

Kedves Kriszta

Most látom, hogy van egy-két helyesírási hibám :S ha esetleg nagyon zavar és ki tudod javítani, akkor javítsd, nem szeretném gyalázni a magyar nyelvet :) talán mentségemre szolgál, hogy sosem tanultam hivatalosan magyarul írni.

Vera írta...

Kriszta, bár a külhoni sose lesz az igazi, de ha az ember lánya már türelmetlen, nem bírja kivárni a magyar epret :) Én kétszer vettem az elmúlt hetekben görög epret, és azt kell mondjam, szinte vetekszik a magyarral. A spanyol ehetetlen volt. Hátha találsz ilyet, mert állítólag nálunk még 1 hónap, mire lesz eper :(((

Mária írta...

Apósomnál múlt hét szombaton már virágzott az egyik földieper palánta! Szerintem egy-két hét és szüretelhetünk!
A dm-ben az Alnaturás vaníliás cukor is meglepően jó, sokszor már nem is kapirgálom a magokat, hanem ezt teszem bele. Az Alnaturának csak az édességeit nem szeretem, megdöbbentően édesek.
Marcsi

Dolce Vita írta...

sorry, kimaradt 10 dkg kristálycukor! javítom.
most értem haza a csarnokból, vettem epret, jobbnak tűnik, mint a múltkori. Vettem hozzá rebarbarát is, holnap vegyesben sütöm

Dolce Vita írta...

Maci!

bocs, nem kimaradt, hanem lisztet írtam helyette, az eredeti liszt mennyiség az csak az egy evőkanálnyi!!!! Milyen lett? bocsánat, nagyon korán reggel volt, felcseréltem őket

Pötipite írta...

Sülve milyen volt az eper?Mert azt írtad,hogy nyersen ehetetlen.Akkor ebben inkább a színe, nedvessége dominált, gondolom.Nem kötekedésképpen, tényleg érdekel.Én kidobtam volna.

Vera írta...

Na, beégtem, most mondja a férjem, hogy a múlt heti nagyon finom eper spanyol volt :)))

Unknown írta...

Na frankó :o))))
Szóval az "egész" adag nálam ebböl állt: 20 deka vaj, 15 deka cukor, 4 tojássárgája, 20 deka kukoricadara, 20 deka rétesliszt!!! , 1 tk sütöpor, 1 citrom héja, 4 tojásfehérje 1 csipet sóval felverve, 1 pici doboz málna. Azt hiszem 24-es a forma amiben sütöttem.
Annak ellenére, hogy beleraktam a lisztet is, egész laza és morzsálódós állaga lett, mint egy kevert tésztának kb. annyi különbséggel, hogy egy kicsit rusztikus lett a kukoricadara miatt, ami ugye egy picit ropog a fogak alatt. Ilyen ropi maradt a tiéd is? A fehérjét meg épp azért tettem bele felverve, mert gondoltam, ha már ennyi liszt meg dara megy a tésztába, akkor legalább lazítsa egy kicsit a hab. Röviden: nem is lett rossz, el fog fogyni így is :o)))

kép itt: http://www.flickr.com/photos/maciblog/4546022918/

Kriszta írta...

Van már hazai eper is, 3400 ft/kg.
Viszont nagyon finom. Na, jó nem kg-ot vettem belőle, hanem csak 5 szemet. A spanyol olyan ehetetlen volt, hogy kidobtam. Ausztriában januárban finomabb epret ettem, mint ez a mostani spanyol volt.

Dolce Vita írta...

én ma a csarnokban 600-ért vettem egész tűrhetőt (nem tudom, görög vagy spanyol), persze lehetne édesebb. 3400 atyaég! Nekem van itthon cserépben az már egy hete folyamatosan érik (egy-egy szem) az fincsi, igazi eper ízzel, és nem vagyok hajlandó muskátlitápozni, ahogy a kertészetben mondták, kapott egy kis komposztot.
Pötipite!
nem volt kellemetlen ízű vagy ilyenek (néha szokott az is lenni, jó kis gumis állaggal) egyszerűen nem volt sok íze, nem volt édes stb... mézes-turmixba is mehetett volna, a sütiben semmi baja nem volt, az édes volt amúgy is

Dolce Vita írta...

Maci!
hű, akkor jó, még 1x bocs, elírtam. Az első falatnál találkoztam ropogós szemmel, gondoltam is, tovább kell kicsit sütni, de több nem volt benne

Unknown írta...

Mutatós, ha majd terem itthon az eper, sütök 1et. :)

Névtelen írta...

'En muszàjbòl(allergia)sokszor cserèlem a liszt egy rèszèt kukoricalisztre/daràra ès a tapasztalataim szerint a ropogàs megmarad itt-ott,foleg a kìvulre rekedt szemek maradnak ilyenek,ùgyhogy mostanàban bevetem a kàvèdaràlòt,hogy finomabb lisztett kapjak.Koszi a receptet:Zsu

Csicsi írta...

Köszönöm a receptet, a sütinek nagy sikere volt! A ropogás egyáltalán nem volt zavaró benne. És nagyon finom görög epret vettem, szinte fájt beletenni a sütibe, de hát ünnepre készült.

Dolce Vita írta...

Maverick!
nem volt csak 3000 Ft-s eper a zöldségesnél, fagyasztott szamócából készítettem, így is jó lett! Csak ha nem tudsz 2 hetet várni : )

nekem ez a 2. nem volt sehol ropogós, viszont annyira jó, szaftos az állaga, imádom, kenyérnél is működik? 1x ettem a horvátoknál olyan kenyeret, amiben egyértelműen volt kukoricadara, csak az arányok érdekelnének.

Csicsi!
örülök, hogy sikered volt vele!

Ritocska írta...

Szia!
Nálunk a süti sajnos nem vált be. 40 perc után még folyt a belseje (lehet,hogy mivel fagyasztott ribizlit tettem bele, hiába csöpögtettem le csak vizesebb volt az állaga), de ezen még segitettem hosszabb sütési idővel. Viszont a kukoricadara nálam nagyon ropogott- igy nekem nem jött be. Barátnőm azt kérdezte, hogy nem kellett volna előre megfőzni a darát? lehet, h ugy nem ropogna? de látom nem mindenkit zavart. Engem viszont nagyon. Rita

Dolce Vita írta...

Rita!

A fagyasztott gyümölcs miatt maradt folyós ez biztos, nekem is ilyen lett a fagyasztott eperrel másodszorra, én másnap betettem pár percre a mikróba. Nekem egyáltalán nem ropogott, olasz darából főztem, ez mindjárt elfogy kipróbálom majd mezei, hazai darából is

Névtelen írta...

hehe, látom mindenki másképp csinálja. az enyém kerámia formában sült, és ott kérge lesz a sütinek, a cukor és dara összesülve ott valóban ropog a fog alatt. Sztem Kriszta, bizonyára a szilikon forma sokat számít a végeredményben, nem?
nekem ezen kívül még eléggé kis formátlanná folytak szét az epreim, hogy marad neked egyben?
soksok köszi mindenesetre igazán finom!!
tm

Névtelen írta...

Vegre en is megsütöttem. Isteni finom, de tenyleg! A fel adagnal maradtam es mivel ilyen kis formam nincs, kivajazott jenaiba tettem. Kivul icipicit ropog, belül finom szaftos, nekünk nagyon bejött.
Köszönjük szepen!

Bori írta...

Hú, nagyon finom! Nekem nagyon ízlett, hogy ropog kívül, belül meg szaftos. Ugyan nem 100%-ban hasonlít a Te képedre, mert nekem ahogy a rácsra ráborítottam, a rácsok között kicsit lefolyt, de az íze!...:) És néhány muffin-formába is tettem, mert nem fért bele az őzgerincformába, és azok is nagyon jók lettek, még több ropogósság - nagyon király:)

Névtelen írta...

Imádom, egyszerű, gyors és finom! Köszönjük!!! Kiskapusiék

Dolce Vita írta...

Örülök, ha szeretitek! Én pénteken sütöm : )

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin